تجربه سفرهای درون شهری در دنیای تکنولوژیک امروز

سفرهای درون شهری

در دنیای امروز که تعداد فروش روزانه‌ی تلفن‌های هوشمند از تولد نوزادان نیز بیشتر است، جای تعجبی نیست که هر شخص یک گوشی هوشمند و یا یک تبلت داشته باشد. به این ترتیب و به لطف دسترسی به اینترنت همراه، می‌توان هر لحظه و هر کجا آنلاین بود. همین امر باعث شده زندگی امروز ما بیش از اندازه غرق در دنیای مجازی باشد. اما در مواقعی، دنیای مجازی می‌تواند باعث افزایش کیفیت زندگی ما نیز شود.

به تازگی سرویس جدیدی در شهر بنگلور هند به صورت آزمایشی شروع به کار کرده که تجربه‌ی جدیدی از سفرهای درون شهری را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد. این سرویس که Ola نام دارد به کاربران خود اجازه می‌دهد که پس از ثبت نام در آن، با دوستان و آشنایان خود گروه‌هایی را تشکیل دهند؛ اما چه بهتر که افراد هر گروه مسیرهای عبور و مرور مشترکی را با هم داشته باشند. به این ترتیب هر کاربر با سفارش آنلاین تاکسی می‌توانند مسیر رفت و آمد شهری را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. مزیت دیگر این سرویس کاهش هزینه‌های هر مسافر است، البته هر تاکسی بیش از ۳ نفر به اشتراک گذاشته نخواهد شد. هرچند که Ola به صورت آزمایشی در حال اجراست، اما طی ماه‌های آینده در ۵ شهر دیگر نیز شروع به کار خواهد کرد.

محیط کار استارتاپ‌های تکنولوژی ، ابزار جدیدی برای استخدام

محیط کار

از آنجا که خوشحالی روزانه کارکنان باعث پیشرفت کاری می‌شود، محیط‌های کاری جذاب در ادارات یکی از پایه‌های فراهم سازی این لذت کاری است. اما حالا مدتی است که وبسایت Officelovin به دفاتر استارتاپ‌های تکنولوژی پرداخته و با درج تصاویری از آن‌ها سعی بر شناساندن محیط‌های کاری ایده‌ال و مناسب دارد.

تصاویر موجود در Officelovin معمولاً مستقیماً توسط خودِ استارتاپ‌ها و یا شرکت‌های معماری فرستاده می‌شود. در حال حاظر دفاتر ۶۰۰ استارتاپ در پایگاه داده این وبسایت وجود دارد و روزانه ۲۰۰۰ الی ۵۰۰۰ کاربر از آن‌ها بازدید می‌کنند که سه چهارم از این ترافیک متعلق به کشور آمریکا است و بعد از آن از کشورهای کانادا، انگلستان، آلمان و فرانسه قرار دارند. در زیر لیست استارتاپ‌هایی که دفاتر آن‌ها بیشترین بازدید را داشته اند معرفی شده است:

گوگل و دردسر تازه برای دامنه Alphabet.com

گوگل

اگر خبرها را دنبال کرده باشید اطلاع دارید که گوگل به تازگی ساختارش را دستخوش تغییر کرده و شرکتی جدید به نام آلفابت را تأسیس نموده که قرار است برند گوگل را زیر پرچم خود داشته باشد و خدمات گوگل را فقط به آن دسته از فعالیت‌ها که بیشتر مرتبط با سرویس‌های اینترنتی است محدود کند. اما شاید گوگل قبل از اینکه ساختار خود را تغییر دهد و آلفابت را خلق کند، باید درباره این اسم جدید بیشتر تحقیق می‌کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، گوگل در مورد اسم شرکت، با خودرو ساز آلمانی، یعنی BMW دچار مشکل شده است. چرا که MBW یک شرکت خدماتی زیر نظر خود به نام آلفابت دارد که دامنه alphabet.com را نیز برای آن ثبت کرده است. این در حالیست که گوگل، آلفابت را با دامنه abc.xyz معرفی کرده است.