۷ نکته از بهداشت و سلامت برای علاقه‌مندان طب طبیعی

طبیعی

برای تمام علاقه‌مندان به طب طبیعی، مواد غذایی‌ای وجود دارد که نباید مصرف آن‌ها را قطع کرد. خوشبختانه در سال‌های اخیر رژیم غذایی و سبک زندگی طبیعی محبوبیت زیادی یافته و در دنیای ماشینی امروز جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن به شیوه طبیعی در حال توسعه یافتن است. بد نیست اگر با هم نگاهی بیندازیم به اینکه مصرف چه مواد غذایی‌ای را در الویت رژیم خود قرار دهیم.

۱- مصرف مولتی ویتامین‌ها
توصیه می‌کنند خودسرانه قرص‌های مولتی ویتامین را مصرف نکنید، اما روش بهتر این است که این ویتامین‌ها را به طور طبیعی مصرف کنید. سعی کنید کلم بروکلی، مرکبات، آجیل، لبنیات و میوه را در سبد غذایی روزانه خود جای دهید.

۲- مواد غذایی سبز
ما قبلاً در مورد فواید مصرف چای سبز برایتان نوشته‌ایم، اما اینبار توصیه‌های بیشتری برایتان داریم. اگر در سبد غذایی شما سبزی خوردنی یافت نمی‌‌شود باید فکری اساسی برای فقدان کنید. مصرف سبزی، فلفل، کاهو، کلم به شدت توصیه می‌شود. دم نوش‌های گیاهی مانند پونه، گزنه، گل گاو زبان را نیز فراموش نکنید. حتی اگر این هم برایتان مقدور نیست سعی کنید از پودرهای مکمل گیاهی در غذاهای خود استفاده کنید.

۳- امگا ۳
اسید چرب امگا ۳ خانواده‌ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند و باید بدانید که این اسید بدن لازم است؛ چرا که به بهبود کارکرد قلب، مغز، چشم و سلامت پوست کمک می‌کند. روغن کلزا، روغن کتان، ماهی، آجیل و مخصوصاً گردو مواد غذایی‌ای سرشار از امگا ۳ هستند.

۴-پروتئین‌های گیاهی
پروتئین از دو منبع گیاهان و گوشت در دسترس ما قرار دارند، اما عده‌ای علاقه و یا توان مصرف گوشت را نداشته باشند. در این صورت پروتئین‌های گیاهی رو فراموش نکنید. این پروتئین‌ها را می‌توانید در مغزهای روغنی مانند بادام، تخمه، پسته و فندق، قارچ و همینطور حبوبات یافت.

۵- پروبیوتیک
باکتری‌های پروبیوتیک، باکتری‌هایی هستند که برای گوارش بهینه غذا، جذب مواد مغذی، مقابله با عفونت‌ها و ویروس‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن مفیدند. هرچند مکمل‌های پروبیوتیک نیز وجود دارند اما مصرف محصولات غذایی پروبیوتیکی اولویت دارند. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند.

۶- خواب
یک سوم از عمر ما در خواب سپری می‌شود، پس این مهم است که خواب راحتی داشته باشیم. اما اگر شما برای داشتن خواب راحت، از قرص‌های خواب استفاده می‌کنید توصیه میکنیم روش‌های طبیعی را امتحان کنید. هرچند روش‌هایی مانند تاریک نگه داشتن اتاق و دوری از وسایل دیجیتال قبل از خواب مفید است، اما جایگزینی هم برای مصرف قرص‌های خواب وجود دارد و آن لبنیات است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواب یک لیوان شیر بنوشید و ماست و دوغ روزانه‌ی خود را در ساعات شب مصرف کنید. بهترین زمان جذب کلسیم در شب و در هنگام خواب است و باعث می‌شود خواب راحت‌تری داشته باشید.

۷- روغن اسطوخودوس
تمام روغن‌های طبیعی برای بدن ضروری هستند و هر کدام خواص خود را دارند. اما در این بین به روغن اسطوخودوس کمتر توجه می‌کنیم؛ شاید بخاطر طعم تلخش و شاید هم بخاطر آشنایی نه چندان زیاد با آن. روغن اسطوخودوس آرام‌بخش و ضد تشنج بوده و عطر خوشی دارد. تنفس عطر آن نیز می‌تواند تسکین دهنده باشد.

این لیست می‌توانست بسیار طولانی‌تر از چیزی که میبینید باشد اما مجال ادامه دادن آن نبود. هدف ما این است که شما بدانید با سبک زندگیه درست و توجه به سلامت بدن، نیاز کمتری به درمان و هزینه‌های آن خواهد بود.

منبع

minifeed-ad

نظر شما چیست؟

  • Lina ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ , ۱۱:۲۵ ب٫ظ

    Oooh yeh, Don’t bring your pocket knifewith you at the checkin by plane, because they safety guards take your knife boohoo that happened to me twice (sittud?)Greeping from ABC’s ‘J’ JoAnn :)